Zbog požara dimnjaka "gore" telefonske linije i dimnjačarske službe
- Trošak održavanja dimnjaka beznačajan je u odnosu prema šteti koja se može dogoditi u požaru - upozorava Dejan Lončarić
Od početka ove godine gorjeli su dimnjaci na više lokacija na osječkom području, kao i diljem Hrvatske, a u ponedjeljak su osječki vatrogasci intervenirali zbog požara dimnjaka u Tvrđavici. Zbog povećanog broja požara dimnjaka, ali i svih onih drugih poslova u službi, "gore" i telefonske linije dimnjačarske službe.
Dejan Lončarić, direktor osječke tvrtke "Dimnjak", ističe kako se događa ono na što su i ranije upozoravali.
Dimnjake treba čistiti
- Lijepo molimo građane da prijave ako koriste peći na kruta goriva. Uvrstit ćemo ih u raspored, dogovoriti termine da se dimnjak očisti i ne koristi bez održavanja. Svi takvi požari nastanu zato što se dimnjak ne održava, ili se korisnici ne pridržavaju uputa, ako je dimnjak neispravan. Mi smo kao i vatrogasna služba, djelujemo preventivno i izvršno, ali ne možemo odraditi nešto ako to korisnik nije prijavio. Obvezno jednom godišnje obiđemo građane, ali ako korisnik kaže da ne koristi dimnjak, mi tu ne možemo ništa. Trošak održavanja dimnjaka beznačajan je u odnosu prema šteti koja se može dogoditi. Korisnici nas sada teže mogu dobiti na telefon, jer telefoni u ovo doba "gore", iako ih imamo šest. Ponedjeljkom i četvrtkom radimo sa strankama od 9 do 12 sati, ali ako netko dođe izvan tog vremena, uvijek ćemo ga primiti - kaže Dejan Lončarić. Kako dalje ističe, iako zakon kaže da se dimnjaci moraju čistiti jednom godišnje, struka naglašava nešto drugo.- Svaki dimnjačar na svijetu reći će da dimnjak koji se stalno koristi treba očistiti jednom mjesečno u tijeku ložišne sezone. Zakonodavac to ne može narediti, ali struka to predlaže i moli građane da to prihvate. Požari koji su se dogodili najčešće su izazvani ili neodržavanjem dimnjaka, ili nekvalitetnim ogrjevom (mokra drva, tehničko drvo, namještaj, otpad...), ili načinom korištenja uređaja za loženje, a to je prigušena vatra u dužem vremenu. To može izazvati nakupljanje smole u dimnjaku, jer kada prigušite vatru, a vani je visoki tlak i temperatura 10-ak stupnjeva, na taj način stvarate smolu u dimnjaku. To su stvari na koje treba upozoriti korisnike. Sve više je korisnika na kruto gorivo, jer je bilo problema s plinom i prešli su na kruto gorivo zbog strahovanja da neće moći platiti plin. Još bih želio upozoriti građane da prije nego što počnu koristiti dimnjak, obvezno zovu nas da ga pregledamo. Ima ljudi koji kupe peć i samo je spoje na dimnjak, pa dođe do problema - zaključuje direktor "Dimnjaka".
Lončarić poziva građane i da pogledaju mrežnu stranicu www.dimnjak.hr gdje će dobiti mnogo savjeta. Ako se radi o starijim osobama, i ako se ne znaju koristiti internetom, mogu zamoliti mlađe članove obitelji da im pomognu. Tvrtka radi svakim radnim danom od 8 do 16 sati, kao i sve subote u godini. Prijavu korisnici mogu poslati i običnom i elektronskom poštom. Važno je samo da navedu svoje ime, prezime, adresu i broj telefona, a djelatnik "Dimnjaka" kontaktirat će ih da bi se dogovorili kada im odgovara da dimnjačari dođu.
Zakonska obveza
Vatrogasci dolaze kada je požar, nažalost, već nastao. Goran Ivković, v.d. zapovjednika Javne vatrogasne postrojbe Osijek, ističe kako nema drastičnog povećanja požara dimnjaka i nada se da je to zbog preventive koju su zajedno sa dimnjačarskom službom provodili prije sezone loženja.
- Ključno je istaknuti kako je zakonska obveza pustiti dimnjačara da očiste dimnjake. Dimnjaci su u jako lošem stanju posvuda, tako da se i mali požar može proširiti, a vlasnici su to dužni sanirati. Na području grada stanje je nešto bolje jer imamo koncesionara, ali imamo problem u manjim mjestima koji nemaju koncesionara za čišćenje dimnjaka, iako su to zakonski dužni osigurati. Blaga je zima, pa je zato i nešto manje požara - zaključuje Goran Ivković.
Sandra Lacić
Preuzeto sa: